måndag

Imorse vaknade jag genom att Mimmi stod framför mig och sa Filippa jag vet inte hur många gånger, jag hade inte hört hennes härliga musikalarm och jag hade inte märkt av henne. Plötsligt vaknade jag upp och fick en chock, det kändes som att det var så sent att Mimmi redan hade varit i skolan och låtit mig sova... I det hade jag fel, tyvärr (?) men klockan var mycket så jag tog en snabb dusch, sen fixade vi oss, åt frukost och åkte till skolan! Där hade vi gympa i kanske tjugo minuter, det var bara betygsnack och medan någon hade det så satt alla andra bara och solade så det var skönt! Jag hade verkligen inte lust att göra något avancerat eller jobbigt!
Sen hade vi en svenska då vi fick fylla i några papper om hur vi är som elever i skolan. Efter det satt vi bara och pratade i kanske en kvart om en massa konstiga lärare vi haft och en del klagomål på en hel del saker angående skolan.
När vi äntligen fick sluta 5 timmar tidigare än vanligt så åkte jag och Hanna till Sabis och köpte potatis, pestodipp (+gräddfil) och 3 avocados! Sedan skivade vi upp potatisarna som chips, saltade och stoppade in i ugnen. När de var klara gröpade vi ur avocadosarna och åt de med potatis och dipp! Hannas och Filippas specialare! Prova, det är supergott!  Till det unnade vi oss varsitt glas med is och därtill iskall coca cola sittandes i varsin solstol på Hannas veranda, kunde faktikst inte bli mycket bättre än så! Där låg vi i ca 3 timmar och "schteekte"!  

 
 

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0